Δέστε τα κράνη σας και βγείτε μπροστά!

Σταύρος Θεοδωράκης

Αλλάζει ο ΚΟΚ! Αναφωνώ «μπράβο» για κάποιες από τις νέες ρυθμίσεις αλλά πριν σας πω λεπτομέρειες θέλω να σας διηγηθώ μια ιστορία.

Είναι 2015 και είμαι επικεφαλής στο Ποτάμι. Κατεβαίνω με την μηχανή μου την Ηρώδου του Αττικού για να συμμετάσχω σε μια συνάντηση των πολιτικών Αρχηγών στο Προεδρικό Μέγαρο. Όλη η δεξιά πλευρά του δρόμου είναι κατειλημμένη από σκουρόχρωμα αυτοκίνητα. Ένας τροχονόμος μου κόβει το δρόμο. Βγάζω το κράνος, με αναγνωρίζει και με χαιρετάει με θέρμη. Ανταποδίδω.

«Μόνο να δούμε που θα παρκάρετε τώρα», αναρωτιέται προβληματισμένος. «Να εδώ πίσω από τις λιμουζίνες», του προτείνω με παιγνιώδη διάθεση. Σοβαρεύει!

«Α εδώ δεν μπορείτε. Εδώ είναι για τα αυτοκίνητα των πολιτικών Αρχηγών!».

«Ωραία και που είναι το πρόβλημα. Ένας από τους Αρχηγούς δεν ήρθε με αυτοκίνητο και ήρθε με μηχανή». Με κοίταξε με δυσπιστία λες και του έλεγα κάτι παράλογο.

«Μα σας εξήγησα ότι έχουμε εντολή να αφήσουμε να παρκάρουν μόνο τα αυτοκίνητα των Αρχηγών».

Τον κοίταξα με ύφος: «μου κάνεις πλάκα;».

Όχι δεν μου έκανε.

«Κοιτάξτε. Κάντε μου την χάρη και αφήστε την μηχανή στην Βασιλέως Γεωργίου. 50 μέτρα είναι. Εκεί παρκάρουν και οι μηχανές του Μαξίμου». Δεν μου έκανε καψώνι. Ήταν απλώς και αυτός βυθισμένος στο στερεότυπα «τα αυτοκίνητα έχουν προτεραιότητα».

Φτάσαμε λοιπόν στο 2025 για να αντιληφθούμε ότι πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα στα δίκυκλα, που αποφορτίζουν τον κυκλοφοριακό φορτίο και έχουν χαμηλό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα.

Ο νέος ΚΟΚ που προτείνει η κυβέρνηση και προφανώς θα αποδεχθεί η αντιπολίτευση – αλλά στην Ελλάδα ζούμε, πότε δεν ξέρεις – απειλεί με αφαίρεση διπλώματος όσους δεν φορούν κράνος. Επιτέλους!

Αν μάλιστα πιαστείς 3 φορές χωρίς κράνος σε μια 5ετία, το δίπλωμα θα αφαιρείται για 3 χρόνια. Κράνος επιβάλλεται και για πατίνια τα οποία θα πρέπει να έχουν και φωτεινό σήμα μπρος και πίσω και οι αναβάτες τους θα πρέπει να είναι πάνω από 15 ετών.

Σημαντική αλλαγή στον ΚΟΚ είναι η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός των πόλεων από 50 χλμ./ώρα σε 30 χλμ – όχι βέβαια σε κεντρικές αρτηρίες. Σωστό αν σκεφθείς ότι οι μισοί νεκροί από τροχαία ήταν μέσα σε πόλεις. Και τώρα τα ωραία για τις μηχανές. Θα μπορούμε επιτέλους να κινούμαστε νόμιμα με μικρές ταχύτητες ανάμεσα στις μποτιλιαρισμένες ουρές των αυτοκινήτων.

Ταυτόχρονα, θα επιτρέπεται στα δίκυκλα να περνούν μπροστά από τα αυτοκίνητα και να έχουν προτεραιότητα στην αναμονή για το πράσινο φανάρι. Και αν ξινίζουν κάποιοι οδηγοί αυτοκινήτων με την νέα ρύθμιση, ας σκεφθούν ότι αν κάθε μηχανή που τους προσπερνάει, ήταν… αυτοκίνητο, η πόλη θα ήταν ένα μουσείο ακινητοποιημένων αυτοκινήτων.

Με τον νέο ΚΟΚ θα επιτρέπεται πλέον στις μηχανές να σταθμεύουν, σε οριοθετημένους δρόμους, κάθετα στο οδόστρωμα απελευθερώνοντας χώρο για περισσότερες μηχανές – σήμερα επιτρέπεται να παρκάρουν μόνο παράλληλα με το πεζοδρόμιο.

Εδώ βέβαια υπάρχει το μεγάλο ερώτημα. Σε ποιους δρόμους μπορούν να παρκάρουν οι μηχανές; Σήμερα υπάρχουν ελάχιστες θέσεις πάρκινγκ για μηχανές στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τις άλλες μεγάλες πόλεις. Και τα περισσότερα πάρκινγκ αυτοκινήτων δεν επιτρέπουν την είσοδο σε μηχανές.

Επιβάλλεται, οι τοπικοί άρχοντες να πάρουν τη σκυτάλη – τώρα που και η πολιτεία σαλπίζει «προτεραιότητα στα δίκυκλα» – και να δημιουργήσουν νέους χώρους πάρκινγκ για τις μηχανές. Θα συμβεί; Δύσκολο. Αλλά γιορτές έρχονται, ας το ευχηθούμε.

SHARE:

Εγγραφή στο Newsletter